Architectuur + Nachtfotografie + Rotterdam =
Super gezzelig!!
Fotoweekend Rotterdam
Fotoweekend
Rotterdam
1x

2x

Weekend

Docenten

1x Weekend

2x Docenten

Hoe, wat, waar & wanneer?

Lijkt het jou ook leuk om Rotterdam door een lens te ontmoeten. Het fotoweekend Rotterdam is erop gebaseerd dat we jou:

  1. Alles leren over architectuurfotografie
  2. Alle in en outs over nachtfotografie
  3. De stad leren kennen

Voor meer informatie ga naar www.fotografieweekend.nl

Het programma:

Dag 1: Op zaterdag ontmoeten we elkaar op het centraal station van Rotterdam. Vanaf hier lopen we naar een plek met koffie en thee en leren we de groep kennen. Na de koffie beginnen we met een opfriscursus. Wij vertellen hoe wij als fotografen te werk gaan en vertellen wat handige tips and tricks. Als ons brein verreikt is met kennis is het tijd om ons te begeven richting de Erasmusbrug. Gewapend met onze camera’s kunnen we ons richten op de architectuur van Rotterdam. We vervolgen ons pad en ontdekken de Kop van Zuid. We maken ons nu op om iets gaafs te doen. Ons vervoersmiddel is namelijk de watertaxi. Hiermee varen we naar de Heijplaat om een stukje echte Rotterdamse industrie te ervaren. Als afsluiter van deze middag pakken we weer de watertaxi en varen we langs de SS Rotterdam waar we nog wat prachtige foto’s maken van dit majestueuze cruiseschip. Na deze ervaring is het alweer tijd voor het diner.

Na het diner wandelen we naar de Witte de Withstraat waar we de komende nacht zullen slapen. We logeren in CityHub. In een supersized bed is een goede nachtrust gegarandeerd. Nadat de koffers zijn uitgepakt verzamelen we om het blauwe uur mee te pakken: het blauwe uur is een magisch moment waarop we de schoonheid van Rotterdam prachtig kunnen vastleggen. Hierna begeven we ons terug naar het hotel. Gelukkig is de dag nog niet voorbij want je kunt nog een drankje in de bar bestellen.

Dag 2: Na een heerlijk ontbijt maken we tijd om de foto’s van de vorige dag te bespreken. Daarna gaan we de tassen en koffers inpakken zodat we kunnen uitchecken. Vervolgens pakken we onze koffers en camera en wandelen we naar de plek waar onze stadsfietsen staan te wachten. Hier kunnen we de koffers veilig achter laten. Al fietsend verkennen wij alle hotspots van Rotterdam, die uiteraard een feest zijn om te fotograferen. De lunch zal plaatsvinden in een door en door Rotterdamse tent. Na de lunch vervolgen we onze weg naar nog meer hoogtepunten. Na een volle dagprogramma nadert het einde alweer.  Optioneel kunnen we nog gezamenlijk een hapje eten voordat we met de terugreis beginnen.

Wat neem je mee:

  • Je camera met lens (spiegelreflex, compact camera of telefoon, zolang je maar de sluitertijd, diafragma en iso handmatig kunt instellen)
  • Volle accu!!
  • Lege geheugenkaart!!
  • Statief
  • Goed humeur en leergierigheid!

Inbegrepen:

  • Tenminste 12 uren les en begeleiding
  • Les van twee professionele fotografen
  • Lesmateriaal en veldopdrachten
  • Naslagboek voor thuis
  • Halfpension hostelverblijf: gedeelde kamer en badkamer
Data

9 maart 2019 9:30 & 10 maart2019 18:00
8 juni 2019 9:30 & 9 juni 18:00

9 maart 2019 9:30 &
10 maart 2019 18:00

8 juni 2019 9:30 &
9 juni 2019 18:00

Contact
Telefoon
+31 (0)6 48 56 47 57
Werkzaam regio Eindhoven